سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند حارث بن حوت نزد او آمد و گفت چنین پندارى که من اصحاب جمل را گمراه مى‏دانم ؟ فرمود : ] حارث تو کوتاه‏بینانه نگریستى نه عمیق و زیرکانه ، و سرگردان ماندى . تو حق را نشناخته‏اى تا بدانى اهل حق چه کسانند و نه باطل را تا بدانى پیروان آن چه مردمانند . [ حارث گفت من با سعید بن مالک و عبد اللّه پسر عمر کناره مى‏گیرم فرمود : ] سعید و عبد اللّه بن عمر نه حق را یارى کردند و نه باطل را خوار ساختند . [نهج البلاغه]
نوشته های من
 
: کودکستان و مهد کودک را بشناسید

مهد کودک مکانی برای پرورش کودکان قبل از ورود به دبستان است . بسیاری از کودکان در فاصله دو تا سه سالگی از این که زندگی گروهی را تجربه کنند ، لذت می برند ، ولی این مساله در همه موارد ضرورت ندارد .مراکز نگهداری از کودک یا مهد کودک برای والدینی که ناچارند بیرون از خانه کار کنند ، به اندازه فرزندشان اهمیت دارند .

مهد کودک

مهد کودک

مهد کودک  مکانی برای پرورش کودکان قبل از ورود به دبستان است . بسیاری از کودکان در فاصله دو تا سه سالگی از این که زندگی گروهی را تجربه کنند ، لذت می برند ، ولی این مساله در همه موارد ضرورت ندارد . مراقبت های گروهی عملا برای کودک تنها که کسی را در خانه ندارد که با او بازی کند ، در یک آپارتمان کوچک زندگی می کند ویا پدر و مادرش در اداره کردن او دچار مشکل شده اند ، مفید است .

در حدود سه سالگی ، هر کودکی به کودکان همسن خود نیاز دارد تا هم با آنها بازی کند و هم کنار آمدن با بقیه را یاد بگیرند . این مهمترین شغل کودک در زندگی است . بچه ها برای دویدن و فریاد زدن و برای بالارفتن و پایین آمدن به فضا نیاز دارند . آنها باید جعبه ها و مکعب هایی برای ساخت و ساز داشته باشند و قطار و عروسک هایی که با آنها بازی کنند . آنها ناچارند ، یادبگیرند که چطور با بزرگترهایی غیر از پدر و مادرشان کنار بیایند . بچه های امروزی کمتر فرصت می کنند از این امتیازات سود ببرند . مراکز نگهداری از کودک یا مهد کودک  برای والدینی که ناچارند بیرون از خانه کار کنند ، به اندازه فرزندشان اهمیت دارند .

این مراکز روزانه مراقبت از کودک یا مهد کودک  معمولا از کودکان از هشت صبح تا شش عصر ( بستگی به هدف موسسه و همچنین شهر و .. هم دارد ) نگهداری میکنند . بعضی از این مهد کودک  ها یا متعلق به شرکت های خصوصی هستند . به گزارش اسان طب مراکز خوب مهد کودک  از مزایای دوره پیش دبستانی ، برنامه و فلسفه آموزشی ، معلم های دوره دیده و وسایل کامل آموزشی بهره مند هستند .

مفهوم ایجاد مراکز روزانه مراقبت از کودک در فاصله جنگ جهانی دوم ، یعنی زمانی که دولت امریکا مادران را تشویق کرد که در صنایع جنگی مشغول کار شوند ، مطرح شد . این مراکز عمدتا برای نگهداری از کودکان دو تا پنج سال ایجاد شده اند ، ولی ممکن است بچه های بزرگتر هم گاهی نگهداری شوند .

هدف مهد کودک یا پیش دبستانی

دوره مهد کودک یا پیش دبستانی در امریکا فقط برای نگهداری از کودکان مادران شاغل مطرح نشد و قرار نیست که فقط به بچه ها خواندن و نوشتن درس بدهند . هدف اصلی مهد کودک  این است که به بچه های سه تا پنج ساله امکان کسب تجربه های ارزشمندی را بدهند و به آنها کمک کنند که در همه زمینه ها رشد کنند و انسان های حساس ، قابل و خلاقی بشوند . این تجربه ها معمولا شامل یادگرفتن رقص ، موسیقی ، نقاشی های خودجوش ، نقاشی انگشتی ، رنگ کردن مدل های سفالی ، ساخت و ساز با مکعب های چوبی ، ورزش های جمعی بیرون از خانه ، بازی با خانه عروسکی که در واقع آموزش درباره ی خانواده و خانه است ، هستند .

در این مراکز به بازهای فردی و به اوقاتی هم که کودک نیاز به استراحت دارد توجه می شود . هدف این است که توانایی های متعدد کودک از جمله تحصیلی ، اجتماعی ، هنری ، موسیقیایی و عضلانی تقویت شوند . تاکید این مراکز بر خلاقیت ، استقلال ، همکاری (شریک شدن در اسباب بازی ها به جای جنگیدن بر سر آنها ) و اعمال کردن نظر و پیشنهاد همه بچه ها در بازی است .

 

منبع مطلب مهد کودک : سایت آسان طب

http://asanteb.com/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/11/2:: 9:20 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
فروشگاه اینترنتی
مکمل بدنسازی
مکمل شاپ
مه ساز
مه پاش
دانلود آهنگ جدید
قرص چاقی
درب ضد سرقت
آموزش برنامه نویسی آندروید
دانلود آهنگ جدید
آموزش mvc
ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل تبل
درج آگهی رایگان
همسریابی دوهمدل
رطوبت ساز
رطوبت ساز
ورزشی
مشاور برندسازی
درب ضد سرقت
وی اس تی
هیتر
آپلود عکس
تیشرت
پرینتر سه بعدی
اسکنر سه بعدی
شبکه اجتماعی
پنل تلگرام
آپلود عکس
خرید گیفت کارت
لایسنس اورجینال ویندوز ، سرور ، آفیس
آپلود فایل
دانلود کتاب
وی پی ان
خرید vpn
مزون لباس عروس
دانلود آهنگ جدید
خرید پستی
دوربین مدار بسته
تصفیه آب
موفقیت
سفارش پایان نامه
فروش بک لینک
تشریفات
دانلود فیلم ایرانی جدید
پایان نامه های کارشناسی ارشد
پایان نامه رشته روانشناسی
پایان نامه رشته حقوق
درمان زود انزالی قطعی
داربست
خوبد (خوب و بد)
تور ترکیه 95
لوازم جانبی موبایل
ثبت آگهی و تبلیغات رایگان
دکوراسیون داخلی
خرید فالوور اینستاگرام
افزایش فالوور اینستاگرام
خرید خودرو
فروش خودرو
خرید و فروش خودرو
خرید اپل آیدی معتبر
اخبار خودرو
اخبار دیجیتال
موبایل شیائومی
کدگذاری تافل
قیمت باطری فرسوده ماشین
تبلیغات اینترنتی
بازرسی و تست فنی جرثقیل
چاپ مقاله در نشریات داخلی
کاپشن زنانه
خرید زمین در شمال
تا اس ام اس | کرد موزیک
تور کربلا
کرایه ماشین
سفر به استرالیا
آرشیو یادداشت‌ها
بک لینک بک لینک