سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بردبارى پرده‏اى است پوشان ، و خرد شمشیرى است برّان ، پس نقصانهاى خلقت را با بردبارى‏ات بپوشان ، و با خرد خویش هوایت را بمیران . [نهج البلاغه]
نوشته های من
 
روشهای تشخیص زود هنگام سندروم دان

سندرم داون در اثر اختلال کروموزوم پدید می اید و از اغاز زندگی جنینی وجود دارد . گاهی اوقات احتمال وقوع آن در بارداری های بعدی وجود دارد ، گاهی اوقات هم به طور اتفاقی پیش می اید ، هرچند احتمال وقوع آن در بارداری هایی که در اواخر دوره قابلیت بارداری شدن زن اتفاق می افتند ، بیشتر است .

سندرم داون

سندرم داون

 سندرم داون در اثر نوعی اختلال وراثتی عضوی پدید می اید و بر رشد بدنی کودک هم اثر می گذارد . ( داون نام پزشکی است که برای نخستین بار توانست این بیماری را تشخیص بدهد .)

سندرم داون ویژگی های شاخصی دارد . رشد جسمی کودک کم است و کودک نمی تواند به اندازه و قد مناسب برسد . هوش او در جنبه های مختلف بسیار کم است ، اما در موارد اندکی هم به حد قابل قبولی می رسد . بسیاری از کودکان مبتلا به سندرم داون  اصولا کودکان شیرین و دلپذیری هستند .

علل ایجاد سندرم داون مخفی هستند

سندرم داون در اثر اختلال کروموزوم پدید می اید و از اغاز زندگی جنینی وجود دارد . گاهی اوقات احتمال وقوع آن در بارداری های بعدی وجود دارد ، گاهی اوقات هم به طور اتفاقی پیش می اید ، هرچند احتمال وقوع آن در بارداری هایی که در اواخر دوره قابلیت بارداری شدن زن اتفاق می افتند ، بیشتر است . در اوایل دوره بارداری می توان با آزمایش های مخصوصی تشخیص داد که ایا کودک دچار این عارضه خواهد شد یا نه .

در مورد زنانی که سن انها بالای سی و پنج سال است و بیشتر در معرض خطر سندرم داون هستند ، این ازمایش ها توصیه می شوند . اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد ، این زن و شوهر هستند که باید تصمیم بگیرند که ایا می خواهند کودک را نگه دارند یا نه .

مثل هر کودک دیگری که دچار کند ذهنی است ، در مورد کودک مبتلا به سندرم داون هم تصمیم گیری درباره اینده او بستگی به این دارد که کودک چگونه رشد می کند ، فرصت های موجود از نظر کلاس های مدرسه ای و همبازی ها برای او در چه سطح و فرست های موجود از نظر کلاس های مدرسه ای و همبازی ها برای او در چه سطح و چگونه هستند و پدر و مادر چقدر راحت یا مشکل می توانند مراقبت از او را در کنار کارهای دیگرشان به عهده بگیرند . به گزارش اسان طب  بعضی از کودکان مبتلا به سندرم داون بدون آن که پدر و مادر یا دیگر اعضای خانواده فشار خاصی را احساس کنند ، در خانه بزرگ می شوند . در بعضی از موارد و هنگامی که کودک بزرگتر می شود ، خود او و اعضای خانواده خوشحال تر خواهند بود . اگر بتوان از اون در جای دیگری و مخصوصا در گروه کوچکی از کودکان مبتلا به این عارضه نگهداری کرد . کمک گرفتن از مشاوره های دائمی ، برای تصمیم گیری پدر و مادر بسیار مفید است .

 

منبع مطلب سندرم داون :سایت آسان طب

http://asanteb.com/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/11/2:: 9:16 عصر     |     () نظر
 
علائم و درمان سیاه سرفه را مرور میکنیم

سیاه سرفه در کودکان اصطلاحی است که عموما به انواع لارانزیت ها در کودکان گفته می شود . در این بیماری سرفه های خشک و صدا دار و تنگی نفس بخصوص هنگام دم احساس می شود . سیاه سرفه در کودکان توسط ویروس ایجاد می شود که مخاط زیر تارهای صوتی را متورم می کند.

سیاه سرفه در کودکان

سیاه سرفه در کودکان

 سیاه سرفه در کودکان اصطلاحی است که عموما به انواع لارانزیت ها در کودکان گفته می شود . در این بیماری سرفه های خشک و صدا دار و تنگی نفس بخصوص هنگام دم احساس می شود .  سیاه سرفه در کودکان توسط ویروس ایجاد می شود که مخاط زیر تارهای صوتی را متورم می کند .

سیاه سرفه انقباضی بدون تب

این نوعی از سیاه سرفه خفیف است که شبها و ناگهان به سراغ بیمار می اید . کودک در طول روز سالم به نظر می رسد یا کمی سرماخوردگی دارد اما سرفه نمی کند ، ولی شب ناگهان با سرفه های شدید و خشک از خواب می پرد و تنفس دشوار می شود . او تقلا می کند که هوا را به داخل ریه هایش بکشد ، ولی توان ندارد .  سیاه سرفه در کودکان آن قدر که ترسناک به نظر می رسد ، جدی نیست . در هر حال باید با پزشک مشورت کنید .

سیاه سرفه ( لارانزیت برونشیت ) 

این نوع  سیاه سرفه در کودکان معمولا همراه با سرماخوردگی و تب است . سرفه های دشوار ، تنفس مشکل و صدای تنفسی بلند از شاخصه های آن است و ممکن است کم کم یا ناگهان چه در طول روز چه در شب اتفاق بیفتد .

صدای سرفه شبیه پارس سگ است . بخار آب ممکن است کمی آن را تسکین بدهد . کودکی که تنفس خشک و خشن و تب دارد و درست نمی تواند نفس بکشد و تنفس سریع دارد . باید زیر نظر مستقیم و دائمی پزشک باشد . به گزارش اسان طباگر دسترسی به پزشک خودتان ندارید ، کودک را سریعا به بیمارستان برسانید .

درمان فوری سیاه سرفه در کودکان

درمان فوری  سیاه سرفه در کودکان قبل از آن که پزشک برسد ، رطوبت است . هوا را به هر وسیله ای که می توانید مرطوب کنید . اتاق کوچک بهتر است چون بهتر می توان آن را مرطوب کرد . می توانید بچه ها را به حمام ببرید و آب داغ را باز کنید تا بخار بپیچد . کودک را زیر آب نگیرید یا در وان نگذارید . بیست دقیقه نشستن در حمام پر از بخار بهترین درمان است .

از هر چیزی که باعث وحشت و هیجان کودک می شود خودداری کنید چون سرفه هایش تشدید می شوند . تا زمانی که نشانه های سیاه سرفه وجود دارند و حتی دو تا سه ساعت بعد از رفع شدن سرفه باید بیدار بمانید تا از تنفس عادی کودک مطمئن شوید .

سیاه سرفه انقباضی و سیاه سرفه ویروسی گاهی اوقات در یکی دو شب بعد هم بر می گردند . برای جلوگیری از این وضع ، کودک را در اتاقی بخوابانید که هوایش مرطوب است .

 

منبع مطلب سیاه سرفه در کودکان : سایت آسان طب

http://asanteb.com/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط ریحانه راهی 94/11/2:: 9:16 عصر     |     () نظر
<      1   2   3      
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
فروشگاه اینترنتی
مکمل بدنسازی
مکمل شاپ
مه ساز
مه پاش
دانلود آهنگ جدید
قرص چاقی
درب ضد سرقت
آموزش برنامه نویسی آندروید
دانلود آهنگ جدید
آموزش mvc
ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل تبل
درج آگهی رایگان
همسریابی دوهمدل
رطوبت ساز
رطوبت ساز
ورزشی
مشاور برندسازی
درب ضد سرقت
وی اس تی
هیتر
آپلود عکس
تیشرت
پرینتر سه بعدی
اسکنر سه بعدی
شبکه اجتماعی
پنل تلگرام
آپلود عکس
خرید گیفت کارت
لایسنس اورجینال ویندوز ، سرور ، آفیس
آپلود فایل
دانلود کتاب
وی پی ان
خرید vpn
مزون لباس عروس
دانلود آهنگ جدید
خرید پستی
دوربین مدار بسته
تصفیه آب
موفقیت
سفارش پایان نامه
فروش بک لینک
تشریفات
دانلود فیلم ایرانی جدید
پایان نامه های کارشناسی ارشد
پایان نامه رشته روانشناسی
پایان نامه رشته حقوق
درمان زود انزالی قطعی
داربست
خوبد (خوب و بد)
تور ترکیه 95
لوازم جانبی موبایل
ثبت آگهی و تبلیغات رایگان
دکوراسیون داخلی
خرید فالوور اینستاگرام
افزایش فالوور اینستاگرام
خرید خودرو
فروش خودرو
خرید و فروش خودرو
خرید اپل آیدی معتبر
اخبار خودرو
اخبار دیجیتال
موبایل شیائومی
کدگذاری تافل
قیمت باطری فرسوده ماشین
تبلیغات اینترنتی
بازرسی و تست فنی جرثقیل
چاپ مقاله در نشریات داخلی
کاپشن زنانه
خرید زمین در شمال
تا اس ام اس | کرد موزیک
تور کربلا
کرایه ماشین
سفر به استرالیا
آرشیو یادداشت‌ها
بک لینک بک لینک